søndag 10. november 2013

Ønskeliste!

Det kryper ikke fult så sakte, men hvertfall helt sikkert i mot jul. Og hva er vanlig i disse før-førjuletider? Jo, det er ønskelister. Unger så vel som voksne skriver ned alt de kunne tenke seg, uten å tenke på rimelighetenes grenser. For det er jo tross alt gratis å ønske seg.

http://www.wallpaperup.com/98020/Grumpy_Cat_Meme_Pictures_humor_funny_cats_christmas.html

Jeg liker ikke når folk spør hva jeg ønsker meg. Det stopper opp i hodet mitt, og alt som kommer ut av kjeften er noe uforståelig hvesing, mens jeg prøver å komme på noe jeg kan ønske meg som vedkommende kan ha råd til. For å være ærlig, så er alt jeg ønsker meg stort sett for dyrt til at noen kan kjøpe og gi meg det i gave. Jeg har jo ikke råd til det en gang. Det sier jo seg selv at det jeg ønsker meg, er ting jeg ikke har penger til.

Siden jeg er en ivrig liste-entusiast, tenkte jeg at jeg kan jo skrive ønskelista mi her på bloggen også! Da er det noen som ser den hvertfall. Så værsågod! En liste over ting jeg ønsker meg. Ikke i prioritert rekkefølge altså.

 - Ny sofa. Ja, jeg sa jo jeg ønsket meg dyre ting. En ønskeliste, er en ønskeliste. Uansett, sofaen vår er så fæl å sitte i, at jeg frykter for hekseskudd og tidlig utvikling av leddgikt. Vi trenger en ny!

- Ny laptop (Fortsatt ingen pristak!). Laptopen min høres ut som en flyplass på speed, men er treigere enn en skilpadde. Dessverre.

- Nye klær! Åh, jeg er så lei av de jeg allerede har, og jeg tror ikke jeg eier et eneste plagg uten hull i. Hvis noen bare kunne kjøpt klær for meg, hadde jeg blitt kjempeglad. Jeg liker bare å kjøpe klesplagg jeg ikke trenger (som skjerf og sokker).

- Nye kjøkkenkniver. Jeg har egentlig bare en, og den er sløvere enn en tenåringsgutt.

http://www.amazon.co.uk/Sloping-Coloured-Knifes-Acrylic-Fusion/dp/B00CD20S32/ref=sr_1_12?s=kitchen&ie=UTF8&qid=1384109691&sr=1-12


- En dag på spa. Her er det ikke behov for noen forklaring.

- Bedre internett. Men det skjer jo ikke før vi flytter herfra, dessverre.

- Et stort bonsai tre, fordi de er kjempekule.

http://jucktion.com/forum/nature-and-science/japanese-cherry-bonsai-tree/msg2049/#new

- Et polaroid kamera. Jeg digger dem, selv om de er litt upraktisk.

- Ny piercing. Jeg har ikke helt bestemt meg hvor, men har lyst på noen fler hull hvertfall.

- Bøker. Mange bøker, alle slags bøker! Fine, gamle, nye, engelske, norske, eventyr, biografi, hva som helst!

- Alt mulig rart fra Lush. 

- Mummikopper! Jeg har lyst til å begynne å samle på dem.

http://www.scandinaviandesigncenter.no/Products/nok1/Kitchen_Dining/Moomin+mugs/13270/Lille+My+Mummikopp

- En skikkelig god lenestol, som jeg kan krype oppi med en kopp te og en Harry Potter-bok.

- Ny stekepanne, fordi min har bulker og et veldig løst håndtak som ikke kan strammes. Don't even ask.

- Big Bang Theory-sesongene, New Girl sesong 2, Side om side (fra nrk), og Girls. Alle disse seriene vil jeg gjerne ha til odel og eie.

- Totoroteppe med hette, er ikke det kult, så vet ikke jeg.

http://www.geekstyleguide.com/the-cloak-will-make-you-look-like-totoro/

- Og så ønsker jeg meg fred i verden, snill kjæreste og godt vær og sånn. Selvfølgelig.

Du er mer enn velkommen til å innvilge noen av ønskene mine.
Hva ønsker du deg?

4 kommentarer:

  1. Takk for tipsene!! Laptopen din er som vår høres ut som..... gleder meg til å se deg igjen! !

    SvarSlett
  2. Gjennomtenkt og god ønskeliste :)
    Jeg er gift, så nå ønsker "vi" oss ting, hehe. Men får til bare meg av mannen min da :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det :) Vi er jo ikke gift ennå, men må vel innrømme at det meste på lista er til oss begge da :) Får håpe samboeren plukker opp signalet om de tingene jeg ønsker til meg selv :P

      Slett