lørdag 9. november 2013

Offline

http://www.fanpop.com/clubs/the-aristocats/quiz/show/120499/true-false-kittens-eavesdrop-on-omalley-duchess-while-talking-on-rooftop

I dag skal vi ha kjærestedag. Det vil si, fra klokken 18 skal ingen av oss bruke internett. Da er det god mat, god underholdning med Stjernekamp på nrk (vi heier selvfølgelig på Silya!), og bare kose oss i hverandres selskap. Det høres kanskje litt rart ut at vi som er sammen 24-timer i døgnet på ha slike dager, men vi gjør faktisk ikke så mye sammen. Vi sitter stort sett på hver vår laptop og gjør ting på nettet hver for oss, og ja, da glemmer vi fort å ha litt kjærestetid.

Derfor har jeg bestemt at i dag er det null tilgang på internett. Kanskje jeg til og med skal skru av hele smæla? Mobil, data, nettbrett, trådløs ruter. Det er så lite som skal til for å bli distrahert. Det plinger jo over alt hvis det skjer noe på facebook, og nysgjerrig som jeg er så kommer ikke jeg til å la telefonen bli liggende lenge hvis den plinger. Lurer på om jeg får samboeren med på det, jeg.


Det fine med å kunne ha litt kjærestetid, er at vi kan snakke sammen om viktige ting uten alle disse distraheringene. For det er jo det all teknologien er. Små dingser som tenker for oss og distraherer oss fra ting som egentlig er viktig. Egentlig burde man kunne slå av disse dingsene oftere enn bare når man trenger kjæreste tid.

Jeg tror jeg faktisk skal ha en dag i uka jeg, der alt skal være avslått. Det er jo faktisk ganske deilig når ingen kan få tak i meg. Tenk på alt som blir lettere å få gjort da! Lese bøker, gjøre husarbeid uten distraheringer, la tankene vandre, gå tur, kanskje komme opp med noe nytt og kreativt? Det er i hvertfall ingenting å tape på å være offline noen timer.

http://www.quickmeme.com/

Da skriver jeg det her, sånn at det blir offentlig: Jeg utfordrer meg selv til å være offline minst en dag i uka framover! Nå når alle dere vet dette, må jeg jo faktisk gjennomføre det også. *kremt*

Er det noen andre som blir med på den utfordringen? Eller hva slags unnskyldninger har dere? Jeg har nemlig mange, men de skal jeg overse ganske overlegent.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar