torsdag 17. oktober 2013

En seig torsdag


I dag har hjernen virkelig satt seg på pause hos meg. Bare det å stå opp føltes ut som en stor heltebragd, men man kan jo ikke ligge hele dagen. Hvertfall ikke når jeg får en hyggelig sms fra posten om at en pakke venter på meg.
Jeg smøg meg ut av senga, så forsiktig som over hodet mulig for ikke å vekke samboer eller pelsklumpen mellom oss. Allerede da jeg åpnet soveromsdøra kjente jeg hvor mye jeg angret på at jeg hadde forlatt den trygge, varme dyna. Et kjapt blikk ut i stua minnet meg på alt husarbeidet jeg skulle ha gjort. Det ligger ca en kilometer med klær og venter på å bli brettet sammen. Jeg ignorerte det glatt og stengte meg inne på badet. Vi har P3 som starter når vi slår på lyset, men i dag hadde jeg virkelig ikke lyst på selskap fra verken Radioresepsjonen eller gnålete pop-musikk. Jeg slo av musikken og sto i dusjen helt til varmtvannet nesten tok slutt. Det var slitsomt og deilig på samme tid. Da jeg etter mye om og men kom meg ut av badet, slang jeg meg oppi sofaen, hvor jeg ble tett etterfulgt av pelsklump nr. 2. Her i huset er du ikke mye alene, for å si det sånn. Der satt jeg i en time eller så, før jeg kjente at tannhjulene i hjernen sakte men sikkert begynte å snurre.

Så var det på tide å vekke samboeren. Å vekke han er et omfattende arbeid. Jeg har aldri i mine tyve-og-noe-år møtt noen som er vanskeligere å vekke. Det endte med at jeg sang mummitrollsangen for fulle mugger, mens jeg bevegde munnen hans slik at det så ut som om det var han som sang. Da fikk jeg kontakt. Neste gang skal jeg filme det, og legge ut på bloggen. Nå er du advart, Håvard!


Nå da. Nå sitter jeg i sofaen igjen, men to bøker rikere og prøver å kveste ut av meg et innlegg på bloggen. Gi dere et lite innblikk i hverdagen her til gards.Jeg følte det var viktig.

Jeg må understreke at jeg føler meg meget heldig som har fire lodne vesner innenfor rekkevidde. Ja, Håvard, du er litt lodden, men jeg er glad i deg selv om. I tillegg, har den lodne kjæresten min laget kaffe til meg, og det skal jo kurere gruff. Jeg føler jeg har plenty av gruff som må kureres.

Ta forresten en titt innom bloggen til kjæresten ved å trykke her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar