onsdag 16. oktober 2013

Forkjølelse og TV-spill



Du vet den følelsen du får når du våkner en morgen i løpet av høsten og alt føles tungt. Øya er klistra sammen, nesa er tett, men lekker likevel, og halsen føles ut som om den er dekorert med dobbeltsidig sandpapir. Den følelsen våknet jeg med i dag. Da er det på tide å dra fram hvitløk, ingefær-te, halspastiller, solhatt, feberdempende, pleddet og en god pute, og benke seg i sofaen. Jeg nekter å bevege meg noe sted som krever annen bekledning enn pysjen.

Heldigvis er underholdningen reddet for en stund framover da. Vi har nemlig blitt så lite digitale, at vi går på biblioteket for å låne ting. Og i går fant vi ut at vi kan låne TV-spill der (ja, jeg kaller det fremdeles TV-spill)! Så i går tok vi med oss Little Big Planet en og to, og et eller annet bilspill. Pluss noen filmer. Nå skal nemlig jeg lære meg å spille Playstation! Jeg er jo en ihuga Nintendo-fan, som egentlig har sverget på å aldri spille noe annet. Men når samboeren går til anskaffelse av en PS3-maskin, så må jo jeg ta klåfingrene mine borti.

Mitt førsteinntrykk av PS3 så langt, er at det er innmari tregt! Her må du ha god tålmodighet, tror jeg. Og så er det alle disse knappene på kontrollen da. Jeg greier ikke helt å holde styr på de jeg. Kanskje det kommer seg etter hvert.

Nei, jeg må nok konkludere med at jeg er en Nintendo-jente. Jeg kjøpte meg NES for noen uker tilbake, og jeg koser meg gløgg ihjel med det! Jeg forstår kontrollen, jeg skjønner hvordan jeg starter spillet, og det beste av alt, fungerer ikke spillet, er det bare å blåse på det! Enklere får du det ikke.

Så får vi se nå da, om noen av disse biblioteksspillene greier å omprogrammere meg til å like PS3.

Don't hold your breath.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar