mandag 21. oktober 2013

Winter Wonderland


Jeg ble litt inspirert av blogginnlegget til kjæresten min i dag. Det har nemlig snødd i natt! Da jeg så det, ble jeg fylt med en slags barnlig glede, og tenkte "yay! Det er snø!". Det var litt lettere å stå opp, faktisk, selv om mesteparten av snøen nå selvfølgelig er borte. Jeg prøvde å fortelle min kjære samboer den fantastiske nyheten, men da fikk jeg bare; "haff. Må skifte dekka på bilen." Ikke mye glede å hente der, nei. Vel, vel. Jeg har nok glede for oss begge, jeg!

Jeg liker nemlig konseptet "vinter". Det er kalt, man går med milevis av tykke og myke klær, julen kommer, det knirker under føttene når du går, det er varmt inne, det er stille ute, og alt er så hvitt! Så rent og vakkert! Bor man på riktig sted, blir det jo postkortmotiv når det er nok snø. Jeg tenker at det er så mye fint med vinteren, at det veier opp for alt det ubehagelige. Jeg kan godt måke litt snø nå og da, selv om jeg får knall-vondt i ryggen av det. Jeg kan godt skrape is av bilen, det gjør meg absolutt ingenting. Så lenge jeg får lov til å nyte vinteren på min måte etterpå! Jeg er nemlig ingen skientusiast. Det er få vinteraktiviteter jeg egentlig liker, men jeg liker å se på vinteren. Å sitte inne i teppe, med en kopp te og lese en bok mens snøen laver ned på utsiden, det er himmel, det.


Jeg er kanskje ikke som alle andre, for jeg liker høsten bedre enn både sommer og vår, og jeg liker vel egentlig vinteren bedre enn sommeren. Jeg liker nemlig ikke at det er for varmt. Jeg liker kulde, og kunne regulere varmen selv. Men, jeg liker vinteren bare frem til nyttår. Da kan snøen forsvinne. Da er jeg ferdig. Det er jo veldig ugunstig egentlig, siden vi bor i et land så langt nord. Vinteren varer jo gjerne til mars, kanskje til og med april!

Det skal ikke jeg tenke på. Jeg vil tenke på alt det gledelige som kommer, Halloween med mange koselige halloween-filmer, litt godis, og masse kostymer, så kommer desember med alt hemmelighetskremmeriet, advent, julekalendere, baking, juletre, gode dufter, pakker og ikke minst, familie. Hvordan kan man ikke like vinteren når det er så mye koselig som skjer da?


Nei, nå skal jeg finne frem raggsokkene, vintersko og vinterjakkene, skjerfene og luene, og kanskje til og med lage en kopp kakao.

Hurra for vinteren!



2 kommentarer:

  1. Jeg har kakao på jobb om dagen, og fyrer i ovnen og hjemme. *vinterkos*

    Jeg liker også høst og vinter best, og får alltid rare blikk når jeg sier det.. :p

    SvarSlett
    Svar
    1. Deilig med vinterkos! Og godt å høre det ikke bare er meg som liker "de mørke" månedene best ;)

      Slett