tirsdag 5. november 2013

Vil du bli med til Madagaskar i morgen?

http://styleinspades.com/2010/01/17/idolize-zooey-deschanel/

 Okei. Hvis du noen gang skulle gjort noe en annen person ber deg om, hva skulle det vært? Har du noen grenser? Tenk om det du ble spurt om endret livet ditt totalt, slik at du så på verden med helt nye øyne?
Ville du gjort det uten å nøle? Eller ville du tenkt over konsekvensene? Spiller det noen rolle om det er en fremmed som spør deg eller en bekjent eller venn?

Jeg sitter her i den slitne, noe ukomfortable skinnsofaen vår, full på kakao og chocolate-chip-cookies og tenker på rare ting. Hvor ellers enn på bloggen kan jeg få utløp for det? Jeg filosoferte noe veldig da jeg kom fram til spørsmålet mitt. Jeg vet ikke om jeg har et svar en gang. Ville jeg gjort noe bare fordi noen spurte meg om det? Og da snakker jeg ikke om vanlige ting som å ta oppvaske eller å hente posten. Jeg tenker mer på "vil du bli med til Madagaskar i morgen"-type spørsmål.

http://media-cache-ec0.pinimg.com/originals/93/64/e2/9364e210313dc893e4e16ace5796e309.jpg

Det finnes jo selvfølgelig varierende grader av slike spørsmål også. Så i stedet for å bli med til Madagaskar, skal jeg be dere om andre ting. Kanskje jeg kan forandre livene deres? Kanskje ikke. Det er jo verdt et forsøk, og da satser jeg litt på at livene deres kan bli forbedret da, vel og merke.

Les en bok! Sjokk at jeg ber om det, for jeg har jo aldri lest en bok... *kremt* Jeg mener det riktig nok, finn en bok som kan bety noe for deg, som du kan lese om og om igjen, og kanskje anbefale videre til dine nære og kjære. Jeg husker den første boken jeg leste som jeg følte virkelig forandret meg, det var Alkymisten av Paulo Coelho. Fine boken.

http://indulgy.com/post/jcV6me9UH1/audrey-hepburn-readingshe-famously-wrote-

Smil! Selv om dagen helst burde vært trekt ned i do før du sto opp, smil. Det gjør så mye med deg! Det er jo noe som heter å "fake it till you make it", og jeg tror det er noe i det. Hvis noen er gretne og fæle mot deg, smil til de! Det treffer nemlig en nerve, og du går ut som en vinner. Smil, smil, smil!

Tenk positivt. Alt som skjer, skjer for en grunn. Det er ikke sikkert det er så lett å se det når du står med beina godt planta i salaten, men etter hvert så dukker det opp noe som ellers ikke ville dukket opp.

http://syudadaridzuan.blogspot.no/2012_09_01_archive.html

Se på alt du har rundt deg som du kan være takknemlig for! Gode venner, fin kjæreste, familie som er glad i deg, eller så grunnleggende som at du har tak over hodet. Det er kanskje litt forenklet tankegang, men det er faktisk folk her i verden, ja til og med Norge, som ikke har disse tingene vi så gjerne tar for gitt.

Ikke vær redd for å være deg selv! Det er så mange som gjerne vil fortelle deg hvordan du skal kle deg, hva slags musikk du skal høre på, eller hva slags TV-programmer du skal like. Det er ingen skam i å gå sin egen retning. Om du er alene i vennegjengen som digger et eller annet, vær stolt over det! Ikke skjul det bare fordi ingen andre liker det.

Da gjenstår det bare å avslutte med et fantastisk sitat fra en fantastisk mann:

http://media-cache-ak0.pinimg.com/originals/12/d9/88/12d988a1f018672a106fd426872b29c4.jpg


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar